Utomhusreklam - stora fördelar

Funderar du på hur ditt företag kan skaffa er ett försprång gentemot era konkurrenter och öka er försäljning? Mycket av detta bygger på att man ökar budgeten för marknadsföring. Det eviga sanningen om att Syns man inte så finns man inte stämmer de facto - och i ju fler kanaler du syns, desto större chans har du att göra dig ett namn.

Många glömmer i detta bort den klassiska utomhusreklam som tidigare var en självklarhet. Man tänker sig att enbart reklam online och en ökad digital närvaro är det som gäller. Vi skulle säga att kombination av utomhusreklam och marknadsföring online är det som bär mest frukt. Här nedan ska vi titta närmare på utomhusreklam och ge några snabba tips om detta:

  • Dooh. Dooh är en förkortning av Digital out of Home och det handlar om att använda sig av digitala skyltar för utomhusreklam. Fördelen med detta är att man kan använda sig av mer rörlig reklam och att man även på ett flexibelt sätt kan justera och göra ändringar. Med dooh kan man även exempelvis välja under vilka tider en reklam ska visas - exempelvis när den tilltänkta målgruppen rör sig utomhus.
  • Vepor. En klassisk fasadvepa drar direkt till sig uppmärksamhet. Detsamma för flera mindre sådana som hängs upp i exempelvis gallerior. Det man ska tänka på är att anlita rätt partner som A) har tillgång till mer attraktiva adresser - runt hela landet - och B) som kan hjälpa till med designen av veporna.
  • Fantasi. Man vinner ett krig om kunderna genom smartare marknadsföring. Utomhusreklam är extra tydligt gällande detta. Var ska du synas, när ska du synas och i vilka sammanhang vill du att ditt varumärke ska dra till sig uppmärksamhet? Återigen: ta hjälp av experter i denna fråga och skapa en bra plan för hur din utomhusreklam ska se ut.

Läs vidare om dina alternativ vad gäller utomhusreklam här: www.xloutdoor.se

7 Nov 2022

Här kan du finna infomation om hur du skall handla på nätet och hur du ska göra det på ett enkelt sätt.